Er is meer dan één reden om aandacht te besteden aan ICT- vaardigheden!
 
 
 
 
 

Misschien vraagt u zich wel eens af…

  • hoe zorg ik ervoor dat kinderen zelf technische computerproblemen oplossen?
  • hoe leer ik de kinderen een doelgerichte presentatie te maken?
  • hoe leer ik kinderen van stap tot stap de opbouw van een werkstuk?

We kunnen ons ook vragen stellen die aan de basis staan van het leren...

  •       Op welke manier maken de kinderen uit uw klas zich ICT-vaardigheden eigen?
  •       Op welke manier worden de kinderen het meest geprikkeld om op onderzoek uit te gaan?

Wilt u hier meer over weten? Leest u dan in het literatuuronderzoek over de verschillende basisprincipes die naar voren zijn gekomen en in Digimaster zijn toegepast.

Beginnen

Digimaster heeft zich vanaf het eerste begin gericht op het maken van open en betekenisvolle opdrachten. Al deze opdrachten zijn logisch geordend per leerlijn. Elke leerlijn heeft een format gekregen waarin de opbouw van de leerlijn helemaal is voor gestructureerd. U kunt er voor kiezen om de bestaande format-opdracht uit te voeren, maar ook kunt u zelf een nieuwe opdracht maken die past bij het doel van dit leerlijnonderdeel.

Doorloop op het tabblad 'Leerlijn' de leerlijn 'Uitleg' en ga direct van start!


Invoering
Voor de goede invoering van DigiMaster op uw school is het al snel nodig om een schooljaar uit te trekken. In dit stappenplan vind je een opbouw van hoe je dit aan zou kunnen pakken.